sillyseasonelitserien.blogg.se

Bloggar om ishockey där mest fokus ligger på SHL och silly season. Här presenteras rykten, kontraktsförlängningar, bekräftade övergångar, och det kan då och då komma in något speltips. Twittrar även aktivt under namnet @sillyseason2014

Kvartsfinaltips

Kategori: Allmänt

På grund av tidsbrist så har jag inte hunnit skriva ett enskilt tips till alla matchserier och eftersom det drar igång redan imorgon så kommer här ett inlägg där jag tippar de 3 kvartsfinaler jag inte hunnit tippa.
 
Skellefteå - HV71 
 
Skellefteå är enligt mig klara favoriter då de vann serien överlägset och vinner ofta med rätt stora siffor.
HV71 har inte varit bra i år men lyckades genom det så kallade Play In att ta sig till slutspel efter ha slagit ut Leksand med 2-1 i matcher, men här tror jag inte de kommer räcka till, dels på grund av att jag tycker inte HV har varit bra samtidigt som Skellefteå är favoriter att ta hem hela slutspelet.
 
Tips: Skellefteå vidare med 4-1 i matcher.
 
Frölunda - Linköping
 

Linköping är nog helt klart det lag som jag tror många helst inte hade velat möta från Play In, man har ruggig offensiv spets och i PP är man livsfarliga med Kolarik, Hjalmarsson och Arlbrandt i spetsen.
Frölunda har ett jämnare lag men utan den riktiga spetsen, John Klingberg är dock en favorit och som säkert kommer göra det mycket bra borta i NHL i framtiden.
Jag måste säga att det här känns riktigt jobbigt och tippa då jag tror det går till 7 matcher där vilket lag som helst kan vinna känns det som.
 
Men om jag verlkligen måste sätta mina pengar på nått lag så hade jag nog stoppat dem på att Linköping vinner med 4-3 i matcher.
 
Brynäs - Färjestad
 

Här kommer det bli krig, två lag som inte gillar varandra och har flera gånger möts i slutspelen de senaste åren, i år så känns det också jämnt på förhand men jag tror att Färjestads gamla spelare i Christian Berglund och Rickard Wallin med mängder av rutin gör att det väger över lite åt Karlstadslagets fördel, Brynäs avsaknad av Ryan Gunderson gör ju inte saken enklare.
 
Tips: Färjestad vidare med 4-2 i matcher.
 
Dessa tips gör att semifinalerna kommer se ut så här:
 
Skellefteå - Linköping
Färjestad - Luleå
 
Vilket förövrigt skulle vara exakt samma som förra året.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: