sillyseasonelitserien.blogg.se

Bloggar om ishockey där mest fokus ligger på SHL och silly season. Här presenteras rykten, kontraktsförlängningar, bekräftade övergångar, och det kan då och då komma in något speltips. Twittrar även aktivt under namnet @sillyseason2014

SHL 2013/2014 Botten!

Kategori: Allmänt

Idag (fredag) så presenterar jag de lag jag tror hamnar i botten i SHL 2013/2014, imorgon kommer mittenlagen och på söndag så presenteras topplagen.

Och föga oväntat så är det AIK, Leksand och Örebro som jag tror hamnar i botten (vilket också oddsen tyder på).

(Lag som slåss om plats 10-12)

*AIK

AIK har haft en tung silly med jobbiga tapp i backarna Stefan Johansson & Tobias Viklund. Fast tyngsta tappet är ändå fixstjärnan Broc Little, men AIK brukar ändå få ihop det tillslut men nyförvärv som Teemu Ramstedt och Derek Joslin kommer få dra tunga lass. Gillar också nyförvärvet från BIK Karlsoga, Marcus Nilsson han är en väldigt spännande spelare. Jag tycker AIKs trupp är bättre än både Leksand och Örebro och därför få de ha utgångstipset att de tar den tionde och sista slutspelsplatsen.

*Leksand

Jag vet att Leksands fansen kommer rasa nu men jag tycker tyvärr inte att truppen håller SHL-klass, man har tappat tongivande spelare från förra året och har egentligen inte plockat in speciellt intressanta spelare, Mikael Johansson är en mycket bra värvning från Färjestad, Ryan Russel kan säkert bli bra, Matt Fornataro kan säkert producera i SHL också men t ex Tom Linder och Jens Jakobs är högst tveksamma värvningar och har mycket att bevisa. Det känns helt klart att Leksand får kämpa i botten men de får gärna motbevisa mig.

*Örebro

Nykomligen Örebro har gjort en bra silly season då man behållt stommen i laget och sen tagit in spelare som har erfarenhet av spel på högre nivåer, tänker mest på backarna Daniel Sondell & Tomas Skogs. Sen är alltid nordamerikaner intressanta och Örebro har under sommaren plockat in Justin DiBenedetto, Tim Wallace och Ben Walter. Men det är inte alltid så enkelt att etablera sig i sveriges högsta liga då ligan redan innehåller flera starka lag så jag tror ändå att Örebro får kriga i botten med AIK & Leksand. Med lite flyt kan man gå till slutspel men utgångstipset får bli kvalserien.

Tabellen 2013/2014:


1. -----
2. -----
3. -----
4. -----
5. -----
6. -----
7. -----
8. -----
9. -----
10.AIK (Plats 10-12)
---------------------------
11.Leksand (Plats 10-12)
12.Örebro (Plats 10-12)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: